Talentum Baptista Általános Iskola
Az ő zenéjük magyarázta, bonyolította, értelmezte át a szövegkörnyezeteket, osztotta egységekre a totál szétvert darabot – a jelet a zenei átkötésre egy nagy ordítással mindig Polonius/Sírásó ( Lovas Zoltán) adta meg. A töredezettség és az elidegenítés a nyelvhasználatban is megmutatkozott. Az angol és magyar nyelvet a színészek felváltva használták (noha csak a nők). Dicséretes, hogy az Ophéliát alakító Alexandra Gîtlan román anyanyelve ellenére a magyar és angol szöveget is szépen megtanulta és ejtette, nem beszélve arról, hogy egész este egy vízzel teli koporsóban kellett remekelnie. A színészek kriptában keltek ki koporsóikból, oda is tértek vissza a legvégén. Porból ébredtek, porrá lettek. Senki sem döbbent rá, hogy halott, párhuzamosan játszódott a jelen és a múlt. A túlvilágon ugyanakkor mindig jelen van. Erre Rosencrantz ( Tege Antal) döbbent rá, aki meg is ijedt az örökkévalóságtól, amely épp a halállal kezdődik. Egy pillanatra sejlik fel, hogy ő már nem is él – eszembe jut a Hatodik érzék című film hidegrázós jelenete: a nagy felismerés.
Általános, leginkább "örök emberi", alapvető emberi viszonyulások, kapcsolatok, érzelmek állnak a mű középpontjában: a fiú-szülő viszony, az első szerelem, a pálya- és példaképválasztás, a barátság, az első szembenézés a halállal, a politikával és a társadalmi igazságtalansággal stb. Ráadásul éppen a főhős, Hamlet alakja nyert olyan megformálást a műben, amely egyszerre tekinthető példaszerűnek, azonosulásra alkalmasnak és emberi gyengeségekkel, "ellenszenves" tulajdonságokkal felruházottnak. Népszerűsége legfőbb okának napjainkban éppen azt tartják, hogy Hamlet "egy igazi mai, huszadik századi" fiatal.
:) S bár annyira nem tartoznak a "nyugodt szívvel szerethető" figurák közé, én mégis imádom mindkét fickót, egyszerűen zseniálisak. :) Stone 2015. október 25., 13:21 Taps, taps…számtalan nézés után is megunhatatlan. Stoppard egy zseni, a két főszereplő meg a maguk laza módján hozzák a két figurát. Akárhányszor megnézem, mindig megéhezem Roth kajálós jelenete közben… 1 hozzászólás Corvus_CoRex 2015. július 12., 22:50 Jaj, ezt annyira bírtam. :D Igazából főleg szegény Rosencrantz találmányait…:D Jó rég láttam. Még kiskoromban. Újra kéne ezt is nézni végre… Fájvirág 2018. január 2., 22:15 A dráma is zseniális, a film is az. Zseniális párbeszédek, karakterek, történet. Humoros, elvont, zseniális. Zseniális. Az. Filmdoki 2017. március 1., 21:26 A Hamletet már elég rég olvastam, így nem igazán emlékeztem a részletekre, ám ez a film még ennek ellenére is piszkosul szórakoztató volt, és nem mellesleg elgondolkodtató. A hangulat remek, fantasztikusak a díszletek, a ruhák, de ami a legfontosabb, a színészek remekelnek.
rosencrantz és guildenstern halott 2014 szeptember 27., 07:00 Színház kritika Szerző: Ady Mária Kérdés, kérdés, kérdés Milyen lenne akár csak egyetlen napig kérdések nélkül élni? Sodródni megtorpanás, reflexió, elbizonytalanodás, döntésképtelenség nélkül. "Költői kérdés, hibapont", csapna le Rosencrantz. Vagy Guildenstern - még a név sem biztos, felcserélhető az is. KRITIKA 2011 október 17., 19:35 premier Fidelio Premier: Rosencrantz és Guildenstern halott Az Antigoné című osztályterem-színházi előadás után egy kifordított Shakespeare-darabon, a Rosencrantz és Guildenstern halott című Stoppard-drámán dolgozott együtt Gigor Attila és a Szputnyik Hajózási Társaság. Milyen inspirációkat és nehézségeket jelentett a családi háttér, és merre vezet Fülöp saját útja? – Ez is kiderül fiatal zenészeket bemutató portrésorozatunk legújabb részében. A Petőfi Kulturális Ügynökség 2022-ben több, irodalmilag jelentős, kiemelt évfordulóhoz kapcsolódóan ünnepli a magyar irodalmat. Nagy Lóránt áprilisban a Hegedűs a háztetőn Percsikjeként, majd a La Mancha lovagja Don Quijotéjaként tér vissza a Budapesti Operettszínház színpadára.