Talentum Baptista Általános Iskola
Malom társasjáték fa táblás, kb. 24, 5 cm.
Hibátlan állapotú RUMMIKUB társasjáték eladó. A Rummikub egy társasjáték, melynek a rablórömihez hasonló szabályai vannak, de lényeges különbség, hogy nem kártyalapokkal, hanem azokat helyettesítő műanyaglapokkal kell játszani, amiket kis tartókon vagy táblán kell elhelyezni, ezért táblás römi nek is hívják. A játék 1980-ban elnyerte a Spiel des Jahres (Az év játéka) díjat. A játékot 2-4 játékos játszhatja, ezért egy készlet négy táblából, és a műanyaglapokból áll. A lapok 1-től 13-ig vannak megszámozva négy színben (általában piros, sárga, kék és fekete), és a négyszínű garnitúrából kettő kell a játékhoz. A garnitúrák gyakorlatilag két csomag francia kártyának felelnek meg, amit még két joker egészít ki, így a teljes lapkészlet 106 lapból áll. A játékot így tulajdonképpen kártyákkal is lehet játszani, de a szabályok miatt táblával és a különböző színű lapokkal kényelmesebb. A játék célja, hogy minden táblán lévő lapot szabályosan le tudjunk rakni, az a nyertes, akinek egy játszma során ez először sikerül.
A Rummikub egy társasjáték, melynek a rablórömihez hasonló szabályai vannak, de lényeges különbség, hogy nem kártyalapokkal, hanem azokat helyettesítő műanyaglapokkal kell játszani, amiket kis tartókon vagy táblán kell elhelyezni, ezért táblás röminek is hívják. A játék 1980-ban elnyerte a Spiel des Jahres (Az év játéka) díjat. Tartozékok [ szerkesztés] A játékot 2-4 játékos játszhatja, ezért egy készlet négy táblából, és a műanyaglapokból áll. A lapok 1-től 13-ig vannak megszámozva négy színben (általában piros, sárga, kék és fekete), és a négyszínű garnitúrából kettő kell a játékhoz. A garnitúrák gyakorlatilag két csomag francia kártyának felelnek meg, amit még két joker egészít ki, így a teljes lapkészlet 106 lapból áll. A játékot így tulajdonképpen kártyákkal is lehet játszani, de a szabályok miatt táblával és a különböző színű lapokkal kényelmesebb. A játék menete [1] [ szerkesztés] A rummikub lapjai a táblákon. A felső táblán egy háromszínű 13-as sorozat és egy háromtagú fekete sor (2-3-4), az alsón egy szintén háromtagú piros sor (7-8-9), valamint egy négytagú fekete sor (7-8-joker-10) is látható, amelyek mind lepakolhatóak.
utolsó mozzanatként a szépkövet fel lehet használni kipakolt tercünkhöz, vagy passzoláshoz. pontok kiszámolása a játékkör végén nyertes pontjainak kiszámolása: a kipakolt kövek pont-értéke + zárókő után járó jutalom ( 50 pont). a kipakolt játékosok pontjainak kiszámolása: kipakolt kövek pontértéke - a táblán marad kövek pontértéke a táblán maradt játékosok -100 pontot kapnak. elnevezések ha valaki a táblán gyűjtött tercekkel végez, azt tablakésznek, vagy handolásnak nevezzük. osztókő/szépkő - az oszlopba rendezés után megmaradt kő osztókőként szolgál, a játékban az oszlop tetején szépkőként emlegetjük, csak zárásnál használható tippek, trükkök, tanácsok érdemes az 1-est megtartani és lehetőleg nem sor-tercként felhasználni a zsolit is hasznosabb zárókőként, és ha nem álluk nyerésre még bárhová kirakhatjuk, vagy passzolhatunk vele. érdemes minél többet felszedni az asztalról, még ha táblán sok is marad, mert így magas pontértéket érhetünk el. érdemes szemmel tartani mások kipakolt terceit is, és passzolásra tartogatni a köveket.
Éppen ezért célszerű a lapokat úgy elhelyezni, hogy mindig csak a legfelső legyen látható. Egy játékos sorra kerülésekor felveheti az utolsóként eldobott kártyát a dobóhalomból az alábbi feltételek mellett: - a húzott lap értékével együtt képes teljesíteni a lerakási minimumot, vagy már korábban megtette ezt; - a kártyát játék befejezéséhez veszi fel; - kezében lévő két természetes laphoz használja fel harmadikként; - asztalon lévő kombináció kiegészítésére használja fel azt. A kombinációk lerakása történhet szakaszosan vagy handolással. Egy játékos sorra kerülésekor a húzás és a lapdobás közötti játékszakaszban élhet a lerakás jogával. Kézből történő befejezésnél nem kötelező a lerakási minimum teljesítése. Előfordulhat, hogy olyan alacsony pontértékű lapok gyűjtésére kényszerülünk, melyekből a 14 lap összeadott értéke nem éri el az 51-et. A handolónak lehetősége van szúrással a dzsókerszerzésre, melyet szabadon felhasználhat a lerakott, egyébként szabályos lapcsoportok képzésénél. Aki megkezdte a lerakás műveletét, ám mégsem tudja teljesíteni a minimumot vagy elérni a játék befejezését, visszaveheti kártyáit.
van aki úgy szigorítja a játékot, hogy kisköveket (1-9) csak kiskövekkel, nagyköveket (>10, 1) csak nagyokkal cserél. tercek terc eket kell gyűjteni (legalább három követ kell egymás mellé helyezni) a sor-terc (folyó-terc), azonos színű egymásutáni számokat kell tartalmazzon, a szín-terc (álló-terc) különböző színű azonos számokat kell tartalmazzon, értelemszerűen max 4 követ. kipakolni akkor lehet, ha a tercek pontértéke eléri az 50-et és van köztük legalább egy sor-terc a hosszú sor-terceket el lehet választani és több tercet képezve használni fel, így több esély van pótolni a végekre. pontok a kiskövek a tercben 5 pontot érnek, a nagykövek 10 pontot érnek. az 1-es pozíciójától függően különböző pontot ér. a 2-es előtt ( kistercben), 5 pontot ér, a 13-as után ( nagytercben) 10 pontot ér, ha szín-tercet képez, akkor minden kő 25 pontot ér, a játék végén táblán maradt kő -25 pontot jelent. ha a zsoli (joker) marad a táblán az -50 pont, zárókő (borítókő), akkor értéke 100 pont ha osztás után a szépkő párját felmutatjuk az 50 pontot ér.