Talentum Baptista Általános Iskola

Vinye Porva Csesznek Túra

Mivel kishúgnak ez volt az első teljesítménytúrája, lemondtunk a javára arról, hogy a mi nevünk is rákerüljön. Jelvényt kaptunk mi is, na azért rinyáltam volna, ha nem jut. Jelvény Nem elég, hogy nagyon szép jelvényt kaptunk, mindenkinek járt egy lángos, egy csoki, és egy pohár szörp. Az ellátmányra nem volt panasz. Ráadásul medvehagymás volt a tejföl! :O Nyamm. Méretes lángosok Megebédeltünk, utána megint útra keltünk. Vonat olyan soká jött, hogy addig gyalog is hazaérünk. Vacilláltunk, hogy elsétáljunk-e Csesznekre, ahonnan busszal eljutunk Zirc felé, vagy maradjunk a Cuha-völgyben, és ott menjünk végig. Ez utóbbi nyert. Porva-Csesznek után volt egy szakasz, ahol meglehetősen kiakadtam: az út széttúrva, látszik, hogy nagy munkagépekkel jártak arra, gyalog szinte járhatatlan az út. Mindezt a hivatalos piros turistaúton. Hát gratutálok az erdészetnek. Idilli út Abszolút járható Biztosan senki nem fog hasra esni A hazasétával rádobtunk a 10 km-es túrára még egy 10-est hazafelé. Mivel az utolsó buszt Pest felé el kellett érnem, nem értünk rá andalogni, így képek se nagyon készültek.

Bejártuk a Bakony egyik legszebb túraútvonalát

A Cuha a szláv eredetű "szuha" szó változata, jelentése száraz - utalva ezzel a nyáron kiszáradó, vagy alacsony vízhozamú patak egyik jellemző tulajdonságára. Újabb gázlók után átkelünk a vasúti sínek alatt (melyek éppen egy alagútból bújnak elő), és a vízfolyás mellé szorulunk. A tanösvény tábláit olvasva részletes információkat szerezhetünk a terület sajátosságairól. A szurdok Ha átkelünk a patakon, hogy a sínek közeléből körbenézzünk, kis kőbányák üregei foltozzák a sziklásodó hegyoldalt - anyagukat vörös, vasas bemosódások színezik. A turistaút eléri a szurdokot, összezárnak a falak, jobboldalt hangosan zúg a bukdácsoló, utat kereső patakvíz. A gázlókat 2021-ben "tipegőkkel", azaz a mederben rögzített kövekkel tették biztonságosabban járhatóvá. A túloldalon érdekes műtárgy tűnik fel a lejtőn a zöld lombfüggöny túloldalán: a "félalagútnak" tűnő, lejtő felőli oldalán lyukas cső az ország egyetlen omlásvédő boltozata, egy a cuha-völgyi vasútvonal bravúros mérnöki megoldásainak sorából.

Elindulunk Zircről, végigsétáljuk, majd vonattal visszajövünk Zircre. Tökéletes program. Ha nem vonattal jöttünk, akkor az állomás mellett le is lehet parkolni, hiszen ide fogunk visszaérni. A Tesco mellett elsétálunk a sportcsarnok felé, és a sétányon átvágunk a hátsó utcára, ahol a piros jelzést megtaláljuk. Hű társunk lesz az út végéig. A házak közül kiérünk a rétre, majd átkelünk egy hídon és innen már erdeibb környezetben haladunk tovább. Kardosrét házai mellett elballagva körbe vesz minket a vadon, csak a vasúti sín képviseli a civilizációt, amelyet szilárd elhatározással követünk…. Igaz, nincs is más út, így eltévedni lehetetlen. A felső szakaszon több víz van a mederben Egyenes körtúra a Cuha-völgyben-8 Forrás: Nyáry Tamás A Fekete-éri alagút A magas aljnövényzetben trappolva egyszer csak egy átereszhez érünk, a Fekete-ér patakja torkollik be itt a Cuhába. A vasúti töltésen keresztül egy kibetonozott alagúton át érkezik, és ez nem is lenne olyan furcsa, ha az eddig velünk tartó Mária-út el nem tűnne az alagút sötétjében.

A magasban zord dolomitszirtek bújnak elő a növényzet takarásából, amikor a víz (és vele a turistaút) nagy hurokkal kerüli a sziklakiszögelléseket. A vasútvonal A kanyar túlvégén az alagútból előtűnő sínek magas viadukton keresztezik a patakot. A híd fehér mészkőből rakott pillérei alatt sétálunk tovább. A cuha-völgyi vasútvonal a 19. század vége óta működik, amikor a Budapest-központú, sugaras szerkezetű hálózaton a mellékvonalak építése is megkezdődött. A pálya Dombóvárt kötötte össze Győrrel, és a sziklás, szűk hegyi környezet miatt kiemelkedő műszaki teljesítményt követelt a mérnököktől. A kihívások nehézségét jelzi, hogy egyikük, Gubányi Károly az itt szerzett tapasztalatok birtokában néhány évvel később a transzbajkáli vasút mandzsúriai szakaszának építési munkáit irányíthatta. A pálya elkészültéhez számos robbantással alakították át annak közvetlen környezetét, alagutakat fúrtak, hidakat, viaduktokat emeltek. A vonal kissé leromlott állapotban (és természetesen több felújításon átesve) ellenállt a szeszélyes patak időszakos tombolásának, az aláhulló köveknek, és bár csekély (főleg turisztikai célú) forgalma miatt egyszer már bezárásra ítélték, megoldásai és környezete miatt ma ipari műemlék.

Bakonyi túra.Fenyőfő- Porva Csesznek -Vinye - YouTube

Úgy van! Nagyon népszerű hely, és rend szerint fürtökben járnak és lógnak itt az emberek. Különösen, amióta megnyitották a vasalt utakat. Nagyon könnyű terep, mégis vadregényes a sok kis gázló miatt, és minő szerencse, még a Veszprém-Győri vasútvonal is itt vezet keresztül, éppen ezért ez a túra vonalvezetésileg egyenes, mégis körtúra. Hogyan? Lássuk csak! Cuha-völgy. Melyik végén kezdjem? Fentről lefelé… A Cuha-patak völgye Zirc és Bakonyszentlászló-Vinye között furcsa érzetet kelt, valahogy nekem mindig olyan érzésem támad, mintha Zirc felé folyna, pedig épp ellenkezőleg. Talán, mert Vinye környékén mindig kevesebb a víz. Ennek az az oka, hogy a patak vize elszivárog a föld alatt, de egyértelműen délről északra folyik. Ha pedig kényelmesek vagyunk, akkor érdemes lefelé végigjárni. Végig! Úgy ám! Nem csak a felét Porva-Csesznekről. Az egész úgy, ahogy van gyönyörű, kár kihagyni a felső részeket a gyaloglásból. 12 km nem a világ, ilyen terepen kényelmesen lesétálható. Egyenes körtúra… Mitől is?

300, -Ft/fő/éj. Letöltések száma: 5301. Módosítva: 2013. 03. 12

Válasszon kedvére valót a térség ajánlott túraútvonalai közül a fenti, települések szerinti kereső segítségével. A Bakony és Balaton térség kapcsolódása országos és regionális turistautakhoz, illetve túramozgalmakhoz Országos Kéktúra Az útvonal a Vas megyei Írott-kőtől a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hollóházáig húzódik. A teljes útvonal 1128 km, jelzése kék sáv. Ebből egy körülbelül 177 kilométeres szakasz halad keresztül a Bakonyon és a Balaton-felvidéken. A szakaszok bárki által, bármilyen irányból, akár több részre bontva időbeli megkötések nélkül teljesíthetők. Túra teljesítését az igazoló füzetben megfelelő helyre ütött pecséttel lehet igazolni. Az alábbi szakaszok érintik térségünket: - 5. számú túra – Balaton-felvidék: Tapolca – Badacsonytördemic - 6. számú túra – Balaton-felvidék: Badacsonytördemic – Nagyvázsony - 7. számú túra – Bakony-hegység: Nagyvázsony – Úrkút – Városlőd - 8. számú túra – Bakony-hegység: Városlőd – Bakonybél – Zirc - 9. számú túra – Keleti-Bakony: Zirc – Bakonynána – Bodajk.

Ha-Vas-Paripa (Vándorbottal a Vasparipáért-Tél) Hosszú 29/Közép 21/Rövid 15/Családi 7 táv | TTT

• Vinye porva csesznek turf gratuit
  • Vinye porva csesznek tara duncan