Talentum Baptista Általános Iskola
Ez a film azonban nem az áldozatok felől közelíti meg a témát, hanem Hitler egykori titkárnője, Traudl Junge visszaemlékezései alapján idézi fel a náci vezér utolsó pillanatait. A németek részéről valóban jogosnak tűnik a felvetés: joggal szeretnék megtudni, milyen ember volt a diktátor. Más kérdés, hogy ez a film nem biztos, hogy közelebb viszi az igazsághoz a nézőket, noha tényszerűségéhez, precizitásához nem nagyon férhet kétség. Az emberábrázolás ugyanis éppen a sok tény hatására nem sikerült tökéletesen.
Nácik és démonok - heti filmbemutatók Ezen a héten Keanu Reeves kis híján a pokolra jut, de annak a plébánosnak a lelke is veszélybe kerül, akinek a szabadulásáért a nácik szolgálatába kéne állnia. Kiderül, hogy a sivatag közepén kevéssé összeillő emberek is egymásra találhatnak, de olykor egy hétköznapi kapcsolat is millió buktatót rejteget, míg egy középkorú adótanácsadónak szinte már csak akkor van lehetősége a csajozásra, ha pszichiáternek adja ki magát. Mozihős lesz a kannibál informatikusból Független horrorfilm készül a hírhedt kannibál gyilkosról, egy német számítástechnikusról, aki megölte és elfogyasztotta internetes ismerősét, mindezt az áldozat beleegyezésével. A Keri Russell és Thomas Kretschmann főszereplésével készülő mozit a Korn-klipeket jegyző Martin Weisz rendezi. Bejelentették az Oscar-jelöléseket Nyilvánosságra hozta az Amerikai Filmakadémia a 2004-es év legjobbjainak listáját, meglepetések nélkül. A február 27-i Oscar-gáláig nem lesz könnyű dolguk az Akadémia tagjainak, hiszen évek óta nem volt ennyire egyenletesen közepes a mezőny.
A Hitler utolsó napjait feldolgozó német filmet Traudl Jungénak, a Führer legfiatalabb titkárnőjének monológjai fogják keretbe. A történet kezdetén, a még sötét vásznat nézve arról hallunk, miként kerülhetett a huszonkét esztendős lány - a család intelmei ellenére - a nemzetiszocialisták, illetve közvetlenül a Harmadik Birodalom vezérének bűvkörébe. Különösebb magyarázat nincs, az elkerülhetetlen sorsról hallunk. A záró képeken - valószínűleg Traudl Junge 2002- ben bekövetkezett halála előtt készült a felvétel - az idős asszony arról beszél, hogy semmit sem tudott a haláltáborokról, de utólag átérzi személyes felelősségét. A keret egyúttal kijelöli a film nézőpontját is: az alkotás meghatározó és legjobb részeiben a személyi titkárnő szemszögéből látjuk és értékeljük az eseményeket. Ez a - Egon Friedell kifejezését használva - lakájperspektíva természetesen veszélyeket is rejt magában, illetve megnehezíti a néző feladatát: nem egyszerűen Hitler végnapjait látjuk, hanem azt, miként tükröződött mindez egy fiatal lány tudatában.